Nilsson 300

Vår Nilsson 300 är framtagen på begäran av våra kunder som vill ha extra komfort och utrymme men som inte vill väcka den uppmärksamhet som en lång limousine gör. Efter omfattande kundundersökningar kom vi fram till att den optimala förlängningen av vår bil är 300 mm, det kombinerar extra utrymme med diskret elegans. Mycket arbete har lagts på att få en tyst kupé. Både när man jobbar och när man vilar är det uppskattat med en tyst kupé.

Höjdpunkter

  • Byggd på Volvo S80-chassi
  • Designad och utvecklad hos Nilsson
  • Diskret elegans
  • Specialsytt baksäte
  • 300 mm förlängd
  • Välutrustad
  • Unika Nilsson tillval

Utrustning

Nilsson 300 har på grund av EU:s emissionskrav hittills endast kunnat typgodkännas med 2 bensinmotorer: dels en fyrcylindrig 2,0l T5 på 240hk alternativt en sexa 3,0l T6 med 304hk. (se även Tekniska Specifikationer samt under rubriken Typgodkännande här nedan). Grundversionen av Nilsson 300 har diger standardutrustning men man kan även välja till ett ambassadör-paket innehållande bl a kylskåp med Nilsson glas, inbyggd TV i nackstöden, elektriskt manövrerade fotstöd m.m. Vi har även möjlighet till individuellt anpassade lösningar.

Kvalitet och precision

För att säkerställa högsta krav på precision, kvalitet och rationell tillverkning har ett unikt världsledande produktionskoncept utvecklats. Det baseras på nya förlängnings- och svetsjiggar, lika de som används i volymproduktion världen över. Detta koncept i kombination med ett gediget hantverkskunnande ger Nilsson Special Vehicles möjlighet att erbjuda sina kunder kvalitet i världsklass.

Nilsson 300 är en bil att färdas i. Korta som långa sträckor, utan ansträngning. Luta Dig tillbaka i det specialdesignade baksätet, skräddarsytt med anilinläder, njut av komforten och bara åk.

Säkerhetsklassning

Vi har möjlighet att säkerhetsklassa Nilsson 300. Det finns olika nivåer på skydd och vi kan erbjuda upp till B6+-nivå. För mer information ber vi er kontakta oss.

Typgodkännande – Viktig information till svenska kunder!

EU:s emissionskrav omöjliggör för närvarande typgodkännanden för andra motorer än för de nämnda bensinmotorerna ovan. Arbete för att möta emissionskraven på dieselmotorerna pågår liksom påtryckningar för att få limousinerna klassade som specialfordon. Det går i dag inte att beräkna när dessa arbeten kan vara avslutade.

I England har limousinerna godkänts enligt ett nationellt lågvolymcertifikat. En del andra länder accepterar detta typgodkännande, dock inte Sverige.

Som säkerhetsklassat fordon gäller andra krav – bl.a. vad gäller emissioner – och vi har för närvarande typgodkännande dock inte i Sverige.